Weekend NYC en nog miljoen duizend andere dingen! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlin Boomkamp - WaarBenJij.nu Weekend NYC en nog miljoen duizend andere dingen! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlin Boomkamp - WaarBenJij.nu

Weekend NYC en nog miljoen duizend andere dingen!

Door: marlininphilly

Blijf op de hoogte en volg Marlin

27 Februari 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

Sorry lieverds! Ik heb hard gesjaakt met het posten van een bericht, maar er is ook zoveel gebeurd ik ga vast de helft vergeten te vertellen! Om maar verder te borduren op het vorige verhaal: we hebben maar 1 ronde gewonnen bij het beerpongtournament. De andere spelers waren wel erg gecharmeerd van onze 'underhand technique' want iedereen gooit gewoon bovenhands en die 'crazy dutch' moeten het weer anders doen. Het begon al 12 uur 's middags en we zijn 's avonds nog uit eten gegaan en daarna nog uit = netto 14 uur drinktijd. En nee mama, ik ben nog steeds geen alcoholist wees maar niet bang, we hebben ook alcoholvrije dagen. Waarvan gisteren er bijvoorbeeld geen was! We hadden namelijk housewarmingparty (intrekkersmoal voor de tukkers onder ons) in onze nieuwe casa in center city! 1,5 week geleden verhuisd uit het ellendige shabby International house. We zijn zeer content met ons nieuwe optrekje, het is erg gezellig met 3 Nederlandse meiden en 1 Zweedse dude (nee vrouwelijke lezers, geen blonde jonge god, maar wel heel aardig). We hadden er een themeparty van gemaakt gisteren, en wel: Trailer Trash. Dus we zagen er heerlijk Alabama style uit, met geblokte blousen, gescheurde spijkerbroeken, vale shirts en een getoupeerde coupe. Douwe* stal echter de show met een enorme zwarte langharige pruik, om maar niet te zwijgen over de nog grotere zwarte snor onder zijn neus. 1 woord voor de hele avond: Awesome!!!
Verder zijn Elske en ik laatst een weekend naar New York geweest. We hebben in 2 daagjes tijd een snelle touristentour gedaan: Empire state building, statue of liberty, times square, mary poppins op broadway gezien (was echt een leuke musical, we zingen de liedjes nog steeds tijdens de afwas), central park, 5th avenue (hoofdstraat van Manhattan met dikke dure winkels eraan), Wall street en Metropolitan museum of Art (ontzettend veel Rembrandt en andere Nederlandse schilders). Dat museum is zo groot dat je maar een paar delen bekijkt op 1 dag. Denk dat je je daar wel een week kunt vermaken als je alles wilt zien.
*De eerder genoemde Douwe is Douwe van Douwe en Jorieke. Voor diegene die het niet weten: die zijn dit weekend overgekomen. Wel een grappig detail dat ik ze als verassing wilde ophalen van het vliegveld en dat we elkaar zijn misgelopen; zaten Douwe en Jorieke al bij mij thuis op de bank. Zat ik nog steeds te wachten op het vliegveld... (Typisch??) Gisteren hebben we met zijn 3tjes een helikoptervlucht gedaan over Philadelphia! Dat was wel even vetjes zeg! Lekker kneuren over het centrum met dat kleine luchtgebakje. Wel nice om 't stadje is vanuit een vogelperspectief te aanschouwen.
Om maar weer van de hak op de tak te gaan, paar weken geleden was de Superbowl, dit was wel erg cool om een keer te kijken (gewoon op tv hoor!). We zaten met een bunch Amerikanen voor de telly, met veel bier, veel ongezond, vet en veel te zout eten naar een van de grootste sportevenementen van het jaar te kijken. Amerikaanser kun je het niet krijgen. Black eyed peas traden tussendoor even op, keer wat aans dan F-jes die penalties gaan schieten bij Fctwente in de rust. Het leuke aan de Superbowl is dat tussendoor echt hele gave reclames komen (sommige mensen kijken het alleen daarvoor). Een minuutje kost al miljoenen aan zendtijd, omdat het hele land tv kijkt. Wat opvalt is dat echt iedereen hier sportfan is. Allemaal vinden ze honkbal, basketbal, football en icehockey echt fantastisch, mannen en vrouwen. Wij hebben besloten om maar mee te gaan in de gekte en gaan over een maand naar een ijshockey wedstrijd. Elske en ik hebben voor springbreak even een weekendje Las Vegas geboekt. Leek ons wel een mooie plek om te partyen, the college way. (Al die collegekids gaan massaal met springbreak naar feestplekken als miami, florida keys en andere places to be when your young and want to have fun). En als klap op de vuurpijl hebben we nog een mooi dealtje op de kop getikt vandaag: skydiving voor 115 dollar. Wat iets meer is dan 80 euro. Dus rete-cheap! Dus we gaan binnenkort ook nog even uit een vliegtuig springen (wel tandem sprong hoor!). Volgend weekend gaan we de rest van de staat verkennen, een klein roadtripje naar de 'Dutch county'. Dat is het platteland met hele kleine dorpjes met gekke namen als 'Intercourse' en 'Bird-in-hand', waar de Amish wonen. Dat zijn die mensen die nog alles zo doen als in de 18e/19e eeuw. Rijden met paard en wagen, zelf het land bewerken, rieten hoeden en de vrouwen lange jurken met kapjes op hun hoofd. Heel traditioneel allemaal. Lijkt me echt een cultuurshock, alsof we een tijdreis gaan maken.
Wat ik nog bijna vergeet te vertellen is dat we vorig weekend een dinnerparty hebben gehost, bij een Amerikaanse vriendin (Kendra) thuis. Elske en ik zijn op zaterdag naar de Italian market gegaan om verse groenten en fruit te kopen, en veel verschillende kazen want Kendra is vegetarisch, dus besloten we totaal vegetarisch te koken. Al met al werd het een groot succes en waren alle pannen en bakken leeg en de buikjes rond! Veel lovende complimenten en 16 nieuwe vrienden;). Voor recepten moet je me maar mailen, want alles was even goddelijk. Een heel leger van engelen heeft mijn tong onder gepiest die avond! Oke genoeg schouderklopjes voor onszelf, ik zit hier al te lang en dan is het moeilijk bescheiden te blijven;)! Grapje hoor! Al die Nederlandse/twentse nuchterheid is er denk ik niet uit te beuken in deze 5 maandjes.
Morgen zal ik proberen wat foto's erbij te plaatsen en zal sowieso even een paar mapjes in facebook gaan maken (heb echt een truckload aan ongepubliceerds pics). Ook ga ik even mijn agenda bestuderen of ik geen historische evenementen heb gemist, dan volgt er natuurlijk nog even een update!
Ohja op het ziekenhuis gaat het goed! Mijn leerwerk gaat voor de wind en het onderzoeksdeel gaat ook lekker. Alhoewel ik laatst echt een week geen 1 patient had om te 'enrollen', dan kan het wel heel saai zijn hele dagen op het kantoor zitten! Zal deze week ook even daar foto's maken, want jullie krijgen volgens mij een beetje een eenzijdig beeld van mijn bezigheden hier (tip: het begint een f en eindigt op eesten). Maar eigenlijk zit ik een volledige werkweek en soms langer op het ziekenhuis, dus gewerkt wordt er zeker!
Dat was het wel! Have a good one!

• 28 Februari 2011 - 10:42

Heleen:

Yo Mallin, vette storie!!! Leuk dat douwe en jorieke vollop mee draaiden in het thema feest.. Geniet ervan!! en hoor graag weer.

Dikke kus

• 28 Februari 2011 - 16:45

An:

Liefje! Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen! Ik moet er altijd zo om lachen.. Het blijft maar leuk daar! Neem al die gezelligheid mee terug! Heb echt behoefte aan weer wat Marlin verhalen op woensdagavond.. Mis je! Keep on rockin´ ;)
    Dikke kus

• 28 Februari 2011 - 19:26

Isa:

Weer een heerlijke update, thanks schat! Was al bang dat je je aan het vervelen was. En F*CK it!!! wat ben ik jaloers op alles wat je daar mee maakt, superbowl, thema feesten, skydiving!!!, helikopter vlucht, las vegas..... tssssssssss GENIET ERVAN!!

• 28 Februari 2011 - 19:52

Ingrid:

Hai marlin, ook wij volgen de verhalen van jou. Super leuk om ze te lezen en jou een beetje te volgen daar. En wat leuk dat Douwe en Jorieke er zijn. Veel succes met je studie, want daar ging het tenslotte toch om hè. We hopen dat je nog veel leuke dingen mag beleven. En vergeet dan vooral niet om ze te schrijven.

Ingrid,Ben,Denise*, Rob en Britt

• 02 Maart 2011 - 17:03

Ankie:

heeey Busy Girl...

Fijn om weer van je te horen.. Goed om te horen dat de medische dingen allemaal goed gaan en dat het allemaal lukt met studie en stage..
    Hier is verder ook alles prima.. Vant weekend carnaval dus top weekend hahahah... Ga zo Twente kijken tegen FC Utrecht.. Kijken of ze zichzelf weer bij elkaar geraapt hebben na de vette blunder van afgelopen weekend Schade Schade... Hele dikke knuffel en heel veel liefs..

• 02 Maart 2011 - 17:04

Ankie:

ps harm heeft zijn duim gebroken bij bruins..

ps 2 Groeten van iedereen Pa en Ma, Maarten en Harm

• 02 Maart 2011 - 20:29

Annemarie:

Ha meid.
    Nou zo maak je nog eens wat mee!
    Erg leuk om je verhalen te lezen en super om te horen dat je je zo goed vermaakt.
    Geniet er maar lekker van. Groeten van ons allemaal.

• 07 Maart 2011 - 18:52

Lisette:

wat coooool
    Ik had al van sophie gehoord dat je het heulll leuk hebt!!!Ik had ook niet anders verwacht dan dat er goed gefeest zou worden!!Je schrijft echt leuk!!
    Veel plezier nog

liefs

• 10 Maart 2011 - 17:02

Pepita:

Lieverd!!! Wat een vette shizzel allemaal zeg!!! Lekker van genieten...stuur je me nog ff een ongecensureerde versie ;)

Kus!

• 13 Maart 2011 - 21:55

Buurtjes Overkant:

hey marlin
    wat geweldige verhalen allemaal van je.
    Als je het leest moet ik intussen ook wel lachen.
    Je bent ook wel beetje aan genieten.
    Geniet er maar ook van meid.

Lieve groetjes van de Bongerd buurtjes nr 15

• 08 April 2011 - 18:52

Marian En Frans:

ha die marlin
    Inmiddels zullen je pa en ma er al zijn.
    wel spannend hoor.
    Hoop dat jullie daar met zijn 3 a.s.week er lekker van gaan genieten.
    En we wachten wel op de verhalen over 10 dagen.
    We wensen jullie heel veel plezier daar deze dagen
    groetjes van ons allen
    buurtjes over kant