Eerste dagen in Philly; City of brotherly love - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlin Boomkamp - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Philly; City of brotherly love - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marlin Boomkamp - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Philly; City of brotherly love

Door: marlininphilly

Blijf op de hoogte en volg Marlin

30 December 2010 | Verenigde Staten, Philadelphia

Heey schatjes!!
Hier even een berichtje uit de USA. De eerste indrukken van de stad zijn overweldigend! Veel mooie imposante oude gebouwen, rijke historie, veel musea, maar ook een dikke skyline met glimmende wolkenkrabbers. De Amerikanen zijn heel open en vriendelijk. Daar kunnen wij botte Nederlanders nog wat van leren;)! Ik heb vandaag de hele stad is rond gewandeld en een paar mooie plaatjes geschoten, zodat jullie kunnen meegenieten van mijn indrukken. Uiteindelijk 6 uur gelopen, de hele stad door geweest. Philadelphia mag dan wel 1 van de gevaarlijkste steden in Amerika zijn, maar ik heb er nog weinig van gemerkt! Een andere naam is dan ook wel: city of brotherly love! Laten we dat gevoel vasthouden:). Mijn logeeradresje is ook dikke prima, hele gezellige Nederlanders. Helaas moet ik zondag naar het International House, waar ik niet echt veel lovende verhalen over heb gehoord. Dus misschien maar snel op zoek naar een nieuw adresje, of geluk hebben met leuke roomies! En dan maandag aan de bak! Oh en om de druk nog wat hoger te maken, blijkt University of Pennsylvania (waar ik dus ga stage lopen) op de 3e plaats staat van universiteiten in Amerika! Maar komt vast goed! Ik houd jullie op de hoogte. Dikke kus

• 31 December 2010 - 09:43

Iteke:

Klinkt nu al fantastisch mar! Ga heel erg genieten van dit mooie avontuur en houd ons op de hoogte!!!! :D
    En vanavond daar ook 2011 in knallennnnn!! HAVE FUN!

Liiefs!

• 31 December 2010 - 09:46

Jolijn:

Lieverd!!!

Ziet er goed uit daar man! Echt vet! Dat met je kamer komt vast goed:)!
    Have fun! Ooeoeh vnv o&n ben benieuwd hoe je dat gaat vieren!
    We keep in touch, peace out ;)!

Haha,
    Op z'n amerikaans xoxo Love you :P

• 31 December 2010 - 11:35

Anika:

Lieve Mar! Fijn dat het allemaal zo leuk is daar! En ik hoop dat het I house meevalt ;) Heel veel plezier vanavond, knal het nieuwe jaar in.. Net iets later dan wij! Denk aan je!
    Liefs

• 31 December 2010 - 11:40

Willemijn:

Mar, superr mooie foto's!! de stage komt zeker goed, heb er de volste vertrouwen in!! hele fijne avond en alvast eeen heeel gelukkig en mooi en leuk 2011!
    dikke kus

• 31 December 2010 - 12:12

Pepita:

Lieverd!!!!!!!!

Pff wat fijn dat je veilig bent aangekomen! En wat ben ik trots op je!!! Je flikt het gewoon!!!
    Maar mis je al wel en al helemaal als ik weer thuis kom!!! Vind er niks an dat je er dan niet bent :-(
    Maar goed natuurlijk heel erg blij voor jou en het gaat vast helemaal goedkomen in dat nieuwe huis joh!!! Ik hoop snel weer een mooi verhaaltje van je te lezen...

Love you baby!!!
    Heel veel plezier straks met oud en nieuw vieren!!! Kop erbij hold'n!!!

Kusss de huismama

• 31 December 2010 - 14:33

Sanne:

Lieve Mar! Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen! En wat een vette foto's! Jij gaat straks al bijna het nieuwe jaar in, of ben je het al? Helaas moet clubbie het zonder je doen :( maar ga er vooral van genieten en laat het allemaal maar op je afkomen dan merk je vanzelf hoe het loopt! Hou ons op de hoogte!

Heel veel liefs

• 31 December 2010 - 14:59

Marlin:

Nee wij zijn 6 uur later;)

• 31 December 2010 - 15:18

Nelia:

Lin!! Super leuk om te horen!! Veel plezier vanavond!

Kus

• 31 December 2010 - 15:33

Frans En Marga:

Ha Meissie, we zijn net klaar met oliebollen bakken. Dus even tijd om achter de computer te kruipen. Fijn dat het goed gaat. We wish you a great New Year. We denken aan jou.
    Dikke knuffel and vriendly regard pa en ma.

• 31 December 2010 - 15:56

Monique:

Mar,
    ziet er goed uit! Inderdaad niet gevaarlijk ;)! Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je het al zo naar je zin hebt! Heel veel plezier en een goede jaarwisseling!
    Liefs,
    Mo

• 31 December 2010 - 18:08

Fam. Sand:

Hai dear Marlin,

Geweldig je 1ste indrukken en foto's van Philadelphia. Hope to hear and see more from you and Philly in 2011.
    We blijven je volgen. Zometeen gaan we naar je pa en ma om oud en nieuw te vieren, we zullen zeker op jouw en een succesvolle stage proosten. We wensen je alvast een hele mooie gezellige jaarwisseling en natuurlijk de allerbeste wensen voor 2011!!
    Een dikke kus van ons allemaal.

Gr. Erwin & Ingrid and kids

• 31 December 2010 - 20:11

Jo:

ha sis,
    Ziet er super uit!! Je stage komt goed, weet ik zeker, en in dat huis red ie oe ok wa.
    ben aan`t werk, net topdrukte, nu alles weer henig. Straks naar pa en ma. Goeie jaarwisseling! Dat dit jaar maar veel goeds mag brengen!!
    Hele dikke kus Jo

• 31 December 2010 - 20:30

Erwin En De Familie:

Veel plezier in Amerika en alvast een gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes: Erwin, Veronie, Anne, Emiel en Sophie.

• 31 December 2010 - 21:26

Wilma & Frans:

Hallo Marlin, fijn dat het goed met je gaat, leuk bericht, goeie plaatjes!
    Voor straks een HAPPY NEWYEAR !!!
    Have a good time! Succes!

Read you later, Alligator!

• 01 Januari 2011 - 02:16

Frans:

We wish you A VERY HAPPY NEW YEAR.
    Jorieke en Douwe, Ingrid, Erwin, Femke, Jesmee, Noa, ma en pa.

• 01 Januari 2011 - 12:05

Marian En Frans :

Lieve Marlin
    De beste wensen en alle goeds voor 2011. Hoorde gisteren morgen van je ma dat je al was vertrokken naar amerika. Was het helemaal vergeten,maar dat kryg je als je dagje
    ouder wordt. Ilse baalde er wel van dat ze niet even by je was geweest.
    Maar het ziet er daar gewelig uit.
    Mooie foto s. Fijne jaar wisseling gehad. We hebben by je pa en ma gezeten, was ff gezellig. Lieve Marlin blif je hier op volgen.
    Groetjes de buurtjes van de overkant

• 01 Januari 2011 - 19:39

Ilse:

hee Marlin...

Nog een gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik vondt het jammer dat k je niet meer hd gezien..Bij deze wens ik je heel veel plezier en geniet ervan! en succes met je stage.....X Ilsee..!

• 02 Januari 2011 - 09:53

Linda:

Heey Lieve Marlin!!

Een heeeel gelukkig nieuwjaar! Goed om te horen dat je het daar al zo naar je zin hebt!
    heel raar dat ik helemaal geen afscheid van je heb genomen, zo hectisch de week voor de vakantie en daarna direct op wintersport!
    Maar hoop dat je daar een top tijd gaat beleven en ons goed op de hoogte houden van al je belevenissen he!

Heel veel kusjes!!

xx

• 02 Januari 2011 - 12:41

Ankie:

Haaa Lief Meissie...
    Hier ff een berichtje,.. kon niet echt eerder reageren ben er net weer van vakantie...

Wat een leuk verhaaltje om ff te lezen en fijn dat je goed terecht bent gekomen.. Veel succes en geniet ervan tot het volgende berichtje...

Dikke knuffel en nog een heel gelukkig en gezond 2011 gewenst...

Ook groetjes van Maarten

• 02 Januari 2011 - 12:44

Lelijke Prins :

Hey Marlin,

Ik wist helemaal niet dat jij van gebouwen hield!! wel gaaf daar zo te horen. maar eh kun je daar ook nog een beetje mooi stappen? en die keerls daar allemaal hamburger vreters?? zijn vast niet zo stoer als bij ons. Wanneer is de autocros? komen wie langs om met te doen.
    groet en dikke plakkerd van je neefje

• 02 Januari 2011 - 13:34

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 02 Januari 2011 - 13:59

Mathilde En Gerard:

De beste wensen van Mathilde en Gerard. lieve Marlin wij hebben samen de fotos bekeken daar in Amerika is alles Big en your a big Girl in the big world wij gaan vanmiddag naar verjaardag van Johan .Wij wensen jouw alles goeds en doe je best met jouw studie en misschien word jij de toekomstige dokter Marlin Boomkamp Wij denken en volgen jouw iedere dag Groetjes Mathilde en Gerard

• 02 Januari 2011 - 18:13

Marlin Boomkamp:

At lelijke prins: Robertos! Ja ze hebben hier veel gebouwen, maar op mijn facebook staan meer foto's! Ook mooie auto;). Geen cross hier volgens mij. Dikke plakkus van je nichtje
    At Lin: Hoe was je wintersport? Ja we hebben elkaar niet meer gezien, haha! maakt niet uit! Ik ben er zo weer!
    At Ilse: Maakt niet uit jonge!;)
    At de rest: Bedankt voor de lieve comments en een gelukkig en mooi nieuw jaar

• 05 Januari 2011 - 20:35

Wieke:

Ha Marlin!!!
    Ik wist helemaal niet dat je naar Philadelphia ging, maar wat ontzettend vet! Hoe was je reis en heb je al een echte werkdag gehad?
    Die foto's zien er in ieder geval al heeel gaaf uit, en als je 6 uur doet over een stadstocht moet er ook zeker genoeg te beleven zijn!
    Wat ga je precies voorn stage lopen??
    superleuk dat ik dit kan volgen. Heel veel succes alvast!
    liefs je collega in spé ;)

• 07 Januari 2011 - 03:18

Marlin Boomkamp:

@Wieke: ik ga nu een nieuw verhaaltje typen over alle ins en outs! leuk om iets van je te horen! hoe ging je hartfysiologie tentamen? Ik werd nog even flink aan de tand gevoeld over de behandeling van congestive heart failure, en probeer dan maar is uit je woorden te komen als je niet weet wat alle medicatie in het engels is:P